ایران ، تهران
09126165708

صفحه گرانیت بر با سرامیک بر چه تفاوتی دارد ؟

صفحه گرانیت بر با سرامیک بر چه تفاوتی دارد ؟

صفحه گرانیت بر با سرامیک بر چه تفاوتی دارد ؟

 

پیشرفت تکنولوژی امکان تولید ابزارهای جدید را به ما داده است که این ابزار در راستای برطرف کردن نیازهای ما مفید می باشد .

برای برش انواع سرامیک و گرانیت ، امروزه از دیسک های مخصوصی استفاده می شود به همین منظور استفاده از این دیسک ها روی دستگاه فرز به ما اجازه می دهد تا روند برشکاری روی سطوح مختلف را به راحتی انجام دهیم البته باید این نکته را مد نظر قرار دهید که در شرایط مختلف انواع مختلف دیسک کاربرد دارند.

انواع دیسک سرامیک بر و گرانیت بر کاربرد های متفاوتی دارند که برای درک بهتر کاربرد هر کدام از آنها بهتر است فرق صفحه گرانیت بر با سرامیک بر را بهتر درک کنید.

 

صفحه سرامیک بر

آشنایی با دیسک سرامیک بر

 

همانطور که از نام این محصولات می توانید حدس بزنید، انواع دیسک سرامیک بر تجهیزاتی هستند که با استفاده از آنها امکان برش کاری روی انواع سطوح سرامیکی برای شما فراهم خواهد شد.

این محصولات را بسته به موارد نیاز در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می کنند و افراد با اهداف گوناگون می توانند سراغ استفاده از آنها بروند.

در زمان برش انواع سرامیک احتمال پریدگی لبه یا شکستن آنها وجود دارد.

پس دیسک سرامیک بر مناسب باید بتواند روند برشکاری را به شکلی انجام دهد که نتیجه نهایی با کیفیت و زیبا به نظر برسد.

این روزها نمونه های مختلفی از دیسک سرامیک بر در بازار موجود است.

هر کدام از این محصولات دارای ویژگی های فیزیکی خاص مانند صخامت، سختی و… می باشند و برای نمونه های مختلف سرامیک مناسب هستند.

 

 

صفحه گرانیت بر

آشنایی با دیسک گرانیت بر

 

برای درک بهتر فرق صفحه گرانیت بر با سرامیک بر، در این بخش قصد معرفی کامل صفحه گرانیت بر را داریم.

سنگ گرانیت یکی از انواع سنگ آذرین درونی است که ساختار آن بسیار سخت می باشد.

تنوع بالا از نظر طرح و رنگ و دوام بسیار زیاد باعث شده تا این محصولات کاربرد فراوانی در ساختمان سازی داشته باشند.

در زمان برش گرانیت حتماً باید از دیسک مناسب استفاده شود؛ چرا که در غیر این صورت خواهید دید که خرده های آن تا مسافت زیادی پرت می شوند و امکان بروز صدمات افزایش می یابد.

استفاده از یک دیسک گرانیت بر مناسب در زمان برشکاری امکان پرت شدن خرده های گرانیت را کاهش می دهد و از طرفی صدای آن نسبت به سایر انواع دیسک های نامناسب کمتر خواهد بود .

 

 


مطالعه بیشتر : تفاوت صفحه سنگ برش و صفحه ساب چیست ؟


فرق صفحه گرانیت بر با سرامیک بر چیست ؟

 

دو محصول که به نام های گرانیت بر و سرامیک بر شناخته می شوند، از نظر سختی دارای درجه بندی های متفاوتی هستند.

نوع صفحات برش باید با توجه به میزان سختی سطح مورد نظر انتخاب شود.

پس در یک نگاه کلی می توان گفت که تفاوت دیسک سرامیک بر و گرانیت بر در سختی آنهاست.

اما پیشنهاد متخصصین ما به شما این است که با دقت بیشتری تفاوت این دو محصول را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کنید.

در ادامه برای درک بهتر فرق سرامیک بر و گرانیت بر، هر کدام از این محصولات را به صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد.

از آنجایی که سرامیک و گرانیت انواع مختلفی دارند در نتیجه سختی های گوناگونی نیز دارند و نمی توان به طور دقیق مشخص کرد چه دیسک سرامیک بر و گرانیت بری مناسب است اما می توان به وجه تمایز نسبی آن ها اشاره کرد :

 

 

  • وجود شیار های خاص بر روی دیسک: بر روی دیسک گرانیت بر شیار هایی قرار گرفته که باعث می شود در زمان برشکاری امکان پریدگی سنگ گرانیت تا حد زیادی کنترل شود و دقت برش افزایش یابد اما در دیسک های سرامیک بر این شیار ها بسیار کمتر وجود دارد
  • تحمل سرعت بالا در زمان کار: یک دیسک گرانیت بر با کیفیت باید بتواند در سرعت حدود ۶۶۵۰ دور در دقیقه به فعالیت خود ادامه دهد و دچار مشکل نشود. البته دیسک سرامیک بر نیز باید این قابلیت را داشته باشد اما محدوده سرعت آن با دیسک گرانیت بر متفاوت است
  • مقاومت بالا در برابر فشار: در دیسک گرانیت بر با کیفیت از سِگمنت های الماسه برای تیغه استفاده شده که به کارگیری آنها باعث می شود مقاومت آنها در برابر فشار افزایش یابد. همچنین ساختار کلی آنها به گونه‌ ای است که در زمان اعمال فشار بالا دچار شکستگی و خمش نمی شوند مقاومت در دیسک های سرامیک بر نیز اهمیت دارد اما به نوع و جنس سرامیک بستگی دارد و محدوده تحمل فشار آن می تواند با دیسک گرانیت بر متفاوت باشد.
  • قطر دیسک: هر چقدر قطر دیسک گرانیت بر پایین تر باشد، ظرافت برشکاری با آن بیشتر خواهد بود. پس در زمان انتخاب بسته به موارد نیاز خود به این مورد نیز توجه ویژه داشته باشید.قطر صفحه سرامیک بر با توجه به جنس سرامیک و نوع کارمان تعیین می شود.

 


مطالعه بیشتر : تفاوت فرز آهنگری و سنگبری چیست


نکات مهم در زمان خرید دیسک گرانیت بر و سرامیک بر

 

 

حال که با فرق صفحه گرانیت بر با سرامیک بر بهتر آشنا شدید، نوبت به این می رسد تا با هم نکات مهمی را که در زمان خرید دیسک های برش باید مد نظر قرار دهید، بررسی کنیم. این موارد عبارتند از:

  • سراغ محصولات تولید شده توسط برندهای معتبر بروید : برندهای معتبر تولید کننده انواع دیسک برش، همواره سعی دارند که محصولات با کیفیت در اختیار مشتریان خود بگذارند. آروا نیز دیسک های برش خود را در انواع مختلف و با کیفیت بالا تولید و وارد بازار کرده است.
  • با خطرات قبل از کار آشنا شوید : آشنایی با خطرات متداول هنگام برش سرامیک و گرانیت باعث می شود تا قبل از کار با دستگاه فرز حتماً در زمینه انتخاب دیسک حساسیت بیشتری به خرج دهید. به یاد داشته باشید که حتماً برای سطوح مورد نظر از دیسک سازگار با آن استفاده کنید تا احتمال بروز این اتفاقات ناگوار کاهش یابد.
  • به ابعاد و ضخامت دیسک مورد نظر خود توجه داشته باشید : انواع مختلف دیسک سرامیک بر و دیسک گرانیت بر در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می شوند. هر کدام از این محصولات در شرایط خاصی کاربرد دارند و حتماً در زمان انتخاب و خرید به این امر توجه کنید.

صفحه سرامیک بر

در پایان :

امیدواریم که با مطالعه این مطلب به تفاوت دیسک سرامیک بر و گرانیت بر پی برده باشید.

امروز فروشگاه های مختلفی در زمینه ارائه ابزار آلات فعالیت دارند که می توانند گزینه مناسب را در اختیار شما قرار دهند.

همچنین از یاد نبرید که بهتر است برای برش انواع سرامیک سراغ صفحات سرامیک بر و برای برش انواع گرانیت سراغ دیسک گرانیت بر بروید.

به کار گرفتن هر کدام از این صفحات به جای یکدیگر و در شرایط نامناسب می تواند باعث افت کیفیت نهایی برشکاری شود و احتمال بروز خطرات گوناگون نیز وجود دارد.

برای انتخاب دقیق بین این دو محصول و مطرح کردن سوالات خود می توانید با ابزار نوین تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان قبل از خرید استفاده کنید.

 

برای مشاوره رایگان و خرید ابزار ، خرید دستگاه جوش ، سنگ فرز  ،  دریل ، خرید ابزار الات و … لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *