ایران ، تهران
09126165708

فرز آهنگری و سنگبری چه فرقی دارد ؟

فرز آهنگری و سنگبری چه فرقی دارد ؟

فرز آهنگری و سنگبری چه فرقی دارد ؟

همان طور که میدانید برش متریال هایی مانند سنگ و فلز و مصالح ساختمانی

با ابزارهای دستی کاری بسیار سخت و البته زمان بر و پر هزینه می باشد.

از این رو تولید کنندگان به فکر تولید ابزاری افتاندند که این کار را ساده و ساده تر کنند. بدین جهت ابزاری به نام فرز وارد بازار شد که در دو نوع سنگ بری و آهنگری تولید می شوند. در این نوشته با مجله خبری دکتر ابزار همراه باشید تا با این دو دستگاه شگفت انگیز و تفاوت هایی که آنها را از هم متمایز می کند، آشنا شوید. بدین منظور ابتدا به صورت مجزا دو نوع دستگاه را معرفی خواهیم کرد و در ادامه به بررسی تفاوت های آنها خواهیم پرداخت.

سنگ فرز

فرز سنگبری

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، به جهت برش انواع سنگ و گرانیت می توان از این وسیله کاربردی کمک گرفت. سمباده زدن این متریال ها از کاربرد های دیگر این دستگاه می باشد که در ساختمان سازی و ساخت نما مورد استفاده قرار میگیرد. صفحه بزرگی دارد که با سرعت ۶۰۰۰-۶۵۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد و سنگ‌هایی تا قطر ۲۳۰ میلیمتر را می توان با آن برش زد.

سنگ فرز

فرز آهنگری

نام این دستگاه در واقع نشان دهنده کاربرد آن می باشد. این وسیله در ساخت و ساز و صنعت جهت برش آهن استفاده می شود. این دستگاه از محبوب ترین ابزارها در آهنگری است بدین جهت که سرعت بالایی دارد( در حدود۸۰۰۰- ۸۵۰۰ دور در دقیقه). از ویژگی های خوب این دستگاه می توان به سرعت بالا و قدرت بالای آن اشاره نمود که با مصرف کم انرژی به وسیله آن می توان به نتیجه مطلوب رسید که با ابزاری دیگر همچون اره های آهن بر، هرگز نمیتوان چنین کاری انجام داد.

 

سنگ فرز

فرز سنگبری چه تفاوتی با آهنگری دارد؟

  •  تفاوت اصلی بین دو سنگبری و آهنگری در سرعت چرخش آن‌ها می باشد. همان طور که در بالا گفته شد، سرعت آزاد آهنگری را می‌توان حدود ۲ هزار دور بیشتر از سرعت آزاد سنگبری دانست.
  • دنده فرز سنگبری نسبت به آهنگری درشت‌تر است اما باید توجه داشت که هیچ تفاوتی در نوع آرمیچر آنها وجود ندارد.
  •  تفاوت دیگر این دو در اندازه قطر صفحه  می باشد. صفحه برش آهنگری نسبت به سنگبری کوچکتر است.

نکته:حال که این دو دستگاه و تفاوت های بین آنها را متوجه شدید، هموراه باید به خاطر داشته باشید که نباید این دو را به جای یکدیگر استفاده نمود. چرا که آسیب های جدی و جبران ناپذیری می تواند شخص را تهدید کند. لازم به ذکر است که در صورتی میتوان از آنها به جای یکدیگر استفاده نمود که کاری که قرار است انجام دهید، کاری ساده و سبک باشد.

 

برای خرید انواع ابزارآلات برقی ، ساختمانی و …لطفا با شماره های فروشگاه مرکزی تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *