ایران ، تهران
09126165708

انتخاب مناسب ترین سرعت تیغه اورفرز

انتخاب مناسب ترین سرعت تیغه اورفرز

انتخاب مناسب ترین سرعت تیغه اورفرز

 

سرعت مناسب تیغه اورفرز را چگونه انتخاب کنیم؟

امروزه بسیاری از دستگاه های جدید تولیدی برای فعالیت های نجاری، طوری طراحی می شوند که با استفاده از آن بتوان سرعت دستگاه را تنظیم نمود.

در واقع این امر با استفاده از کلید دیمری که روی دستگاه تعبیه می شود، امکان پذیر است. در این مقاله قصد داریم در رابطه با کلید دیمر اورفرز نجاری صحبت کنیم و اینکه چه لزومی برای تعبیه این کلید بر روی این ابزار نجاری وجود دارد و در واقع استفاده از آن چه کمکی می تواند به کابر نماید.

در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا اهمیت  استفاده از اورفرز دیمردار را بررسی نماییم و در ادمه با ارائه جدولی به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین دور موتور را با توجه به نوع چوبی که قرار است روی آن کار کنید، تعیین نمایید.

تیغه اورفرز

اهمیت استفاده از فرز نجاری دیمردار

همان طور که می دانید در صنعت چوب از دستگاه های زیادی استفاده می شود که یکی از این دستگاه های پرکاربر، فرزنجاری است که بر روی برخی از مدل های این دستگاه که روانه بازار شده است، کلیدی به نام کلید دیمر تعبیه شده است.

اما می خواهیم بدانیم که اهمیت این کلید در این دستگاه چیست و چه مزیتی برای استفاده کاربران دارد؟

در صنعت چوب از تیغه های زیادی استفاده می شود. لذا می بایست تنظیمات دور در دقیقه طوری باشد که بتوان پرداخت، ابزار زنی و هرگونه فعالیت دیگر را به نحو عالی انجام داد. در واقع می بایست دور موتور متناسب با اندازه تیغه، نوع تیغه، نوع چوب و دیگر موارد تنظیم گردد تا کاربر با مشکلاتی نظیر شکستن چوب، سوختن چوب و … مواجه نشود.

تیغه اورفرز

 

اهمیت دور موتور به حدی است که اگر  بیش از حد بالا باشد، ممکن است سبب سوختن چوب شود و در صورتی که بیش از حد پایین باشد، بر روی چوب ممکن است خط و خراش  به وجود آید و مشکلاتی از این قبیل. لذا لازم است تا تنظیمات سرعت دستگاه به درستی تنظیم گردد یعنی برای هر تیغه، عدد مشخصی از دور موتور مشخص گردد. اما این که بر روی چوب‌های مختلف که ممکن است تراکم آنها بالا یا پایین باشد، این دور موتور با چقدر نوسان به بهترین حالت برش می‌رسد، نکته دیگری که باید به آن توجه نمود. از دیگر مزایای  تنظیم سرعت مناسب می توان به جلوگیری از شکسته شدن تیغه، بالا رفتن کیفیت برش و ابزار زنی اشاره نمود.

تیغه اورفرز

بهترین حالت تنظیم سرعت برای اورفرز دیمردار

در جدول ارائه  شده زیر، تنظیمات سرعت برای تیغه های مختلف ارائه شده است. اعداد ارائه شده در این جدول دقیق نیست اما می توان گفت که بهینه ترین حالت ممکن است. اما نوع چوبی که قرار است بر روی آن کار کنید نیز حائز اهمیت است. به عنوان مثال در هنگام کار با چوب هایی سخت، از سرعت پایین تر نسبت به چوب های دیگر می بایست استفاده کنید، چرا که سرعت بالا سبب سوزاندن چوب می گردد.

جدول سرعت تیغه اورفرز

درپایان :

برای خرید ابزارآلات نجاری می توانید از فروشگاه اینترنتی ابزار نوین دیدن فرمائید و یا با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید تا جدیدترین قیمت ها رو جویا بشید . تمامی محصولات این فروشگاه در دسته بندی های مختلف طبقه بندی شده اند. امکان مقایسه جندین محصول با یکدیگر وجود دارد و به راحتی می توانید، دو یا جند محصولی که مدنظر دارید از نظر فنی مقایسه نمایید. به دلیل تنوع مدل ها و برندهای ابزار، ممکن است اطلاعات کافی دررابطه با آنها نداشته باشید. لذا با تعیین بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید، مشاوره رایگان پیش از خرید دریافت نمایید. در این صورت می توانید بهترین دستگاه را خریداری نمایید.

 

برای مشاوره رایگان و خرید انواع ابزار لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *