ایران ، تهران
09126165708

بهترین پیستوله برای دیوارهای داخلی

بهترین پیستوله برای دیوارهای داخلی

بهترین پیستوله برای دیوارهای داخلی

بهترین پیستوله رنگپاش برای دیوار

اگر این مطلب را می خوانید، حدس می زنیم که شما تمایلی به استفاده از قلم و غلتک ندارید و  تصمیم گرفته اید که در عوض از یک پیستوله برای دیوارهای داخلی خود استفاده کنید. این دستگاه می تواند کمک شایانی به شما نماید و  دیگر وقت و هزینه گرانبهای خود را از دست نخواهید داد و همچنان از نتیجه راضی خواهید بود.
یافتن بهترین نوع این دستگاه برای دیوارهای داخلی ممکن است آسان  نباشد اما قطعاً ارزشش را دارد. این رنگپاش ها به آسانی می توانند به گوشه ها و جزئیات کوچک برسند. آنها با دوام، با کیفیت بوده و قابل مقایسه با برس و غلطک و روشهای رنگ آمیزی قدیمی نیستند.

انواع پیستوله برای نقاشی دیوار

این ابزار رنگ آمیزی به دو دسته بدون هوا و اسلحه های رنگی با فشار کم با حجم بالا (HVLP) تقسیم می شوند. هر دو گروه دارای مزایا و معایب مختلفی هستند اما برای درک اینکه آنها چگونه کار می کنند و برای چه شغلی مناسب هستند، لازم است که آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین پیستوله برای دیوارهای داخلی

بدون هوا یا ایرلس

یک مخزن، یک شلنگ انعطاف پذیر و یک تفنگ اسپری با یک پمپ مایع سه قسمت اصلی این دستگاه را تشکیل می دهند. رنگ از داخل مخزن به داخل شلنگ هدایت شده و عمل پاشش انجام می گیرد. اندازه نازل و اسپری بسیار مهم است زیرا تعیین می کند که در هر زمان چه مقدار اسپری می شود.

 

ما می دانیم که چقدر دشوار به نظر می رسد، اما به ما اعتماد کنید، فناوری اسپری بدون هوا و اصول اولیه پاشش هوا به اندازه ظاهرش پیچیده نیست.  نوع بدون هوا برای پروژه های بزرگتر مانند دیوارها مناسب هستند زیرا آنها از مخزن ۵ گالنی استفاده می کنند. بنابراین اگر می خواهید سطح بزرگتری را نقاشی نمایید که به طور یکنواخت و با یک پوشش عالی پخش شود. از این مدل دستگاه استفاده کنید.

حجم بالا و با فشار کم (HVLP)

واقعیتی که HVLP ها را از دیگر مدل ها متمایز می کند این واقعیت است که شلنگ ندارند. رنگ پاش های HVLP برای پاشش رنگ از مخزنی که به آن وصل هستند، از هوا استفاده می کنند. شیلنگ وجود ندارد و اسلحه پاششی دارای دو منبع هوا است. قابلیت تنظیم فشار هوا را ندارند و به همین دلیل باعث مصرف بیش از حد نمی شوند. بنابر این یک دستگاه با فشار کم و حجم بالا یک جایگزین اقتصادی و مؤثر است.

بهترین پیستوله برای دیوارهای داخلی

چه نوع پیستوله ای برای دیوارهای داخلی مناسب است؟

برای انتخاب بهترین نوع این دستگاه ها، باید به نوع پروژه خود فکر کنید.  HVLP ها برای پروژه های کوچکتر عالی هستند. آنها مناسب دیوارهای کوچک هستند. ما نمی گوییم که آنها برای نقاشی داخلی مناسب نیستند، ما فقط می گوییم وقتی میخواهید دیوارهای بزرگ و مسطح مانند دیوارهای بیرونی و داخلی را رنگ کنید، بهترین گزینه نیستند. برخلاف مدل ایرلس، HVLP ها منجر به افزایش بیش از حد می شوند که باعث ایجاد آلودگی بیشتر می شوند.
به همین دلیل کاربران ترجیح می دهند، کنترل فشار هوا را داشته باشند و بنابراین مقدار اسپری رنگ را کنترل می کنند. رنگ پاش های ایرلس، ۰٫۵ لیتر رنگ در دقیقه اسپری می کنند و هم در فشار بالا و هم در دماهای بالا عمل می کنند. این رنگپاشها کاملاً بی خطر و فوق العاده مؤثر هستند.

بنابراین توصیه می کنیم از یک پیستوله ایرلس برای دیوارهای داخلی خود استفاده کنید زیرا HVLP برای پروژه های کوچکتر مناسب تر هستند. برای مثال اگر به دنبال بهترین پیستوله رنگ برای کابینت هستید، احتمالاً به یک HVLP نیاز خواهید داشت. خوشبختانه، ما مقاله ای در این رابطه داریم که می توانید به آن مراجعه نمایید.

 

بهترین پیستوله برای دیوارهای داخلی

 

مزایای استفاده از پیستوله برای نقاشی دیوارها

زمان

استفاده از رنگپاش های نقاشی در مقایسه با غلطک ها یا برس ها باعث صرفه جویی در وقت شما می شوند. با برس و غلتک های سنتی، اگر می خواهید یک کار یکنواخت داشته باشید، اغلب مجبور به بازگشت به برخی مناطق هستید. از طرف دیگر، کار با رنگپاش های رنگی بسیار آسان است و به شما امکان می دهد مناطق بزرگی را بپوشانید. نکته جالب دیگر این است که رنگپاش ها برای کارهای مختلف وجود دارد، بنابراین بسته به اینکه دقیقاً قرار است چه کاری انجام دهید، می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دسترسی

رنگ کردن گوشه ها باعث می شود احساس کنید که در جهنمی کار می کنید و شیطان یک کار غیرممکن را به شما می دهد، به خصوص هنگامی که با یک غلتک یا یک قلم مو نقاشی می کنید. البته در صورتی که می خواهید دیوارهای داخلی شما به خوبی رنگ آمیزی شود، این حالت به وجود خواهد آمد. اگر کمال گرا نباشید، مهم نیست که پوشش یکنواخت نباشد و خوب به نظر نرسد. اما اگر می خواهید همه چیز عالی و زیبا به نظر برسد، صد در صد دوست دارید با یک رنگپاش کار کنید. با این دستگاه شما توانایی اسپری از فاصله و رسیدن به هر نقطه را دارید. به علاوه، پوشش یکنواخت خواهد بود و دیوارهای داخلی شما بسیار عالی به نظر می رسد!

استفاده آسان

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رنگ پاش های مختلفی برای کارهای مختلف وجود دارد، مخصوص مبلمان، کابینت ، اتومبیل و … که بزرگترین موضوع در مورد همه آنها، چگونگی استفاده  آسان است. با کمی تمرین، حرفه ای خواهید شد.

 

بهترین پیستوله برای دیوارهای داخلی

معایب استفاده از پیستوله برای دیوارهای داخلی

خبر خوب این است که مزایای استفاده از این وسیله برای دیوارهای داخلی شما بسیار زیاد است. با این حال، خبر بد این است در این بخش قرار است معایب پستوله برقی و بادی را برایتان بازگو نماییم:

آماده سازی

روند آماده سازی برای استفاده از رنگپاش رنگ بی رحمانه است. شما نیاز به نوار هایی دارید. هر چیزی که نمی خواهید نقاشی شود باید پوشانده شود. از این جنبه، غلطک ها و برس ها امتیاز بیشتری کسب می کنند.

هزینه ها

ظاهرا، قیمت اولیه این ابزار، از قیمت یک غلتک یا برس بیشتر است. با این حال، یک سرمایه گذاری قابل توجه در دراز مدت است و به راحتی می توانید آن را پیدا کنید. این دستگاه برای کارهای کوچک انتخاب مناسبی نیستند. این امر به این دلیل است که فرایند تهیه و تمیز کردن ممکن است زمان بیشتری از شما بگیرد.

تمیز کردن دشوار

پس از اتمام کار، باید فوراً دستگاهتان را تمیز کنید چرا که اگر تمیز کردن را به بعد معکول نمایید، کار بسیار سخت خواهد شد.

بهترین پیستوله برای دیوارهای داخلی

راهنمای خرید پیستوله برای دیوارهای داخلی

راهنمای خرید به شما کمک خواهد کرد تا به فاکتورهای مهمی که برای خرید این محصول ضروری است، توجه نموده و با توجه به نیازتان مدل مناسبی را انتخاب نمایید.

 

استحکام

همیشه به دنبال یک رنگ پاشی باشید که استحکام و دوام بالایی داشته باشد. این قانون برای همه یکسان است، چه فردی حرفه ای باشید چه آماتور و غیر حرفه ای. چرا که این دستگاه چیزی نیست که هر بار که تصمیم به رنگ کردن دیوارهایتان نمایید، خریداری  کنید. پس به همین دلیل پیدا کرد محصول با دوام بسیار حائز اهمیت است. چنین ابزاری قطعاً از قلم مو گران تر است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که دستگاهی که خریداری میکنید ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.

اندازه و وزن

به این فکر کنید که فضای ذخیره سازی شما چقدر است. این دستگاه ها در انواع مختلفی وجود دارند، بنابراین باید در مورد آن نیز فکر کنید. در اصل، هر چه دستگاه مورد نظرتان قدرتمندتر باشد، سایز بزرگتر نیز دارد.
قابلیت حمل محصول نیز چیزی است که باید در مورد آن فکر کنید.  نوع دستی این ابزار، کوچک بوده و وزن کمی دارند. بنابراین، بسیار قابل حمل و راحت هستند؛ با این حال، آنها برای نقاشی مناطق بزرگ مناسب نیستند. برای پیدا کردن اندازه و وزن مناسب محصول ، باید اندازه مساحتی را که می خواهید نقاشی کنید، در نظر بگیرید.

 

ظرفیت

ظرفیت به اندازه و وزن دستگاه  مربوط است.  هر چه قوی تر و بزرگ تر باشد، مخزن بزرگتری نیز خواهد داشت. بدیهی است، ما توصیه می کنیم به دنبال چنین کالایی باشید، زیرا لازم نیست هر ۱۵ دقیقه یکبار آن را دوباره پر کنید. با این حال، اگر قابلیت حمل برای شما مهمتر از مخزن کوچکتر باشد.

فیلترها

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، تمیز کردن پیستوله سخت است اما در عین حال نیاز به تمیز کردن منظم دارد. دلیل این امر این است که رنگ به سرعت می تواند دستگاه شما را خراب کند. به همین  توصیه می کنیم که به دنبال یک دستگاه با فیلترهای داخلی باشید. چنین فیلترهایی گرفتگی را محدود کرده و دستگاهتان را ایمن نگه می دارد.

فشار قابل تنظیم

فشار قابل تنظیم یکی از مهمترین ویژگی هایی است که می توانید به دنبال آن باشید. برخی از مدل ها، به شما امکان می دهند همه چیز را از ضخامت تا سرعت اسپری تنظیم نمایید. بسته به پروژه ای که روی آن کار می کنید، می توانید تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب تر است. ما این ویژگی را اکیداً توصیه می کنیم زیرا مطمئن هستیم که شما این انعطاف پذیری را دوست خواهید داشت!

 

بهترین پیستوله برای دیوارهای داخلی

 

ترفندهایی برای استفاده از پیستوله در داخل خانه

 

نحوه استفاده از این دستگاه در داخل خانه موضوعی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بخش می خواهیم قبل از شروع به رنگ آمیزی، توصیه ای به شما ارائه دهیم و دقیقاً بگوییم که چه کاری باید انجام دهید.

آماده سازی

دانستن نحوه پاشش رنگ دیوارها و سقفهای داخلی ضروری است. ناحیه مورد نظر را که می خواهید رنگ کنید را از تمام اشیایی که نمی خواهید اسپری شوند، پاک کنید.
اگر مبلمان بزرگتری وجود دارد که نمی توانید جابجا کنید، هنگام نقاشی دیوارهای خود اطمینان حاصل کنید که آنها به خوبی پوشانده شده و به آنها آسیب نخواهد رسید.
محل کار شما نباید دارای اشیاء دست و پا گیر باشند زیرا ممکن است شیلنگ به آنها گیر کند. پس خطرات احتمالی خطرناک را برطرف نماید.
اطمینان حاصل کنید که تمام سطحی که می خواهید رنگ کنید خشک و تمیز است. توصیه می کنیم روز قبل آنها را با صابون بشویید و بگذارید خشک شود.

ایمنی

همیشه عینک، دستکش و ماسک تنفسی مناسب بپوشید! در صورت نقاشی سقف، پوشش سر نیز لازم است.

تست دستگاه

قبل از شروع به کار، دستگاه  را روی یک تخته مقوایی اضافی تست کنید. به این ترتیب اطمینان حاصل خواهید کرد که شما فشار مناسبی را اعمال می کنید.

حرکات طولانی و مستقیم

اگر می خواهید یک رنگ و یکدست از آب درباید، در هنگام پاشش از حرکات طولانی و مستقیم استفاده کنید. با این صورت کار لکه لکه نخواهد شد.

ثبات

اگر نازل اسلحه را ۱۰ اینچ از شیء مورد نظر دور نگه دارید، بسیار معقول خواهد بود. با نزدیکتر یا دورتر کردن از از این فاصله، مقدار رنگی را که اعمال می کنید، تغییر خواهد کرد. به همین دلیل داشتن ثبات از اهمیت زیادی برخوردار است!

 

برای مشاوره رایگان و خرید انواع ابزار لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *