ایران ، تهران
09126165708

۱۰ ابزار ضروری برای جوشکاران مبتدی

۱۰ ابزار ضروری برای جوشکاران مبتدی

۱۰ ابزار ضروری برای جوشکاران مبتدی

 

ابزارهای ضروری برای جوشکاری

علاوه بر دستگاه جوش، برای پیشبرد پروژه های جوشکاری، یکسری تجهیزات خاص نیاز است که بتواند به پروژه ها جلوه ای حرفه ای نیز دهد. در این مقاله ۱۰ ابزار ضروری برای جوشکاران مبتدی برای اندازه گیری های دقیق، برش های دقیق و در نهایت جوش کاری تمیز و دقیق و ایمن معرفی شده است.

 

تجهیزات لازم برای جوشکاری ایمن و دقیق

ابزارهای زیر شما را در هر پروژه جوش کاری پشتیبانی خواهند کرد:

 

۱۰ ابزار ضروری برای جوشکاران مبتدی

 

دستگاه برش پلاسما

با استفاده از یک دستگاه برش پلاسمای داغ، این ابزار به برش اشکال متنوع بر روی قطعه کار کمک خواهد کرد. این دستگاه دقیق و مقرون به صرفه، برش های دقیق و حداقل سرباره را تضمین می کند

 

چرخ دستی جوشکاری

به ذخیره سازی کلیه تجهیزات مربوط به جوش کاری به درستی و ایمنی کمک می کنند. این چرخ دستی ها در اندازه های متنوع موجود می باشند و به دلیل اینکه معمولا از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده اند،، عمر طولانی و دوام بالایی دارند.

 

ماسک ایمنی جوشکاری

این مورد، خصوصاً در هنگام جوشکاری MIG و TIG یا Arc بسیار ضروری است. ماسک ایمنی مخصوص جوش کاری به ویژه برای ایمنی و محافظت بهینه از چشم،صورت و گردن در برابر سوختگی، اشعه ماور بنفش ،جرقه، نور مادون قرمز و گرما طراحی شده است.

 

گیره های جوشکاری

محکم نگه داشتن قطعه کار یا قرار گرفتن فلز در جایی مشخص برای اطمینان از جوش کاری دقیق از اهمیت بالاتری برخوردار است. این وسیله برای تنظیم در زوایای خاص طراحی شده است، این وسیله کاربردی، کار را آسان کرده و بهبود می بخشد. چرا که اگر قطعه در طول جوش کاری جابه جا شود، وقت زیادی برای جدا کردن و جوش مجدد تلف خواهد شد.

 

مینی فرز 

این ابزار برش و سایش برای تمیز کردن فلز قبل از شروع کار و همچنین از بین بردن اثرات جوش و صیقلی کردن فلز کمک شایانی می کند.

 

دستکش جوشکاری

دستکش محافظت کننده از آسیب دیدگی دست جلوگیری خواهد کرد. برای محافظت از بازوها نیز پیراهن آستین بلندی استفاده نمایید.

 

کپسول آتش نشانی

حادثه خبر نمی کند. داشتن یک کپسول آتش نشانی کوچک در تجهیزات جوش کاری، خالی از لطف نیست. هموراه رعایت جوانب احتیاط برای حفظ  ضروری است.

 

الکترود

بسته به جنس ماده ای که می خواهید جوشکاری کنید باید از الکترود مخصوصی استفاده کنید.  در صورت استفاده از روش میگ،می بایست، اکترودهایی با ضخامت های مختلف برای کاربری های متنوع تامین کنید.

 

تراز

به جای گیری مناسب سطح مورد نظر کمک خواهد کرد. ترازهای کوچک برای بیشتر کاربری ها مناسب می باشد اما لازم به ذکر است که ترازهای بزرگ تر نیز دقت بیشتری دارند.

متر

برای انجام جوش کاری دقیق، اندازه های مورد نیاز را باید درست و دقیق باشد. لذا نیاز به متر احساس می شود. در ضمن یک خط کش فولادی و یک قطعه برای اندازه گیری لبه ها نیز لازم است.

نتیجه:

تمام تجهیزات فوق الذکر برای جوشکارها، به ویژه برای مبتدیان بسیار مفید خواهد بود. داشتن این ابزارهای مناسب در کارگاه شما، نه تنها کار را آسان می کند بلکه ایمنی و دقت را نیز تضمین می کند. آیا می خواهید آنها را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید؟ می توانید به سایت ابزار نوین سربزنید و آنها را با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه تهیه نمایید.

 

 

برای مشاوره رایگان و خرید انواع ابزار لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *