ایران ، تهران
09126165708

راهنمای خرید کفش ایمنی استاندارد

راهنمای خرید کفش ایمنی استاندارد

راهنمای خرید کفش ایمنی استاندارد

 

خرید بهترین کفش ایمنی

ابزارها و تجهیزات ایمنی تولید شده اند تا بدین وسیله از کاربران در برابر خطرات احتمالی کار جلوگیری نمایند. یکی از این تجهیزات که ضرورت آن در محیط های کاری احساس می شود، کفش ایمنی است و از پای کاربر  در برابر سوانح احتمالی کار و خطرات جانبی حفظ می کند.  جالب است بدانید که این کفش ها ظاهری مشابه کفش های معمولی دارند اما طوری طراحی شده اند که از چندین لایه در ساخت آن استفاده می شود و به همین دلیل است که وزن به نسیت بیشتری از مدل های معمولی دارند. این پاپوش در واقع مناسب کار در محیط های اسیدی، روغنی، نفتی  و محیط هایی که امکان برق گرفتگی در آن زیاد است، استفاده می شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که ویژگی ها و فاکتورهای مهم در هنگام خرید این نوع کفش مخصوص چیست. با ما همراه باشید.

 

راهنمای خرید کفش ایمنی استاندارد

توجه به لباس و کفش و پوشش ایمنی در محیط های کاری که ممکن است خطرات زیادی برای کاربران داشته باشد، از ضروریات است. اما شاید سوال بسیار از شما این باشد که چگونه می توان یک کفش ایمنی استاندارد خرید که پوشیدن آن و با اطمینان پا در محیط های پر خطر کاری گذاشت. نگران نباشید در این راهنما به شما خواهیم گفت که چه نوع کفشی خریداری نمایید.

 

خرید کفش ایمنی استاندارد

زیره

مهم ترین بخش یک کفش، زیره آن است. در هنگام خرید به این بخش توجه کافی داشته باشید. باید طوری طراحی شده باشند که علاوه بر مقاوم بودن و استحکام بالا، ضد لغزش نیز باشند.  معمولا  زیره ها از جنس پی یو یا پلی اورتان،تی پی یو و … ساخته می شوند.

رویه

از انجایی که این کفش ها قرار است در شرایطی استفاده شود که از پاهای شما محافظت نمایند باید در موقع خرید حتما به رویه آن توجه نمایید و ببنید از چه جنسی ساخته شده اند آیا مقاومت بالایی در برابر موادی مانند نفت، روغن و بنزین و … دارند یا نه؟ علاوه بر این موضوع، باید طوری ساخته شده باشند که مانع تعرق پا در حین انجام کار نشوند. معمولا رویه آنها از برزنت، پلاستیک فشرده، چرم و چرم مصنوعی است.

آستر 

به آستر آن نیز توجه کنید تا علاوه بر اینکه از نفوذ آب و غیره به داخل آن جلوگیری کند، مانع از تعرق پا شود. در واقع آستر باید ضد آب باشد.

سرپنجه 

سرپنجه کفشها در واقع از انگشتان و پنچه پا محافظت می نمایند به همین دلیل این قسمت از فولاد، پلاستیک و یا استیل ساخته می شوند تا بدین وسیله از پاها در برابر ضربات مختلفی که ممکن است به آنها وارد شود، مصون بماند.

 

خرید کفش ایمنی استاندارد

وزن

اگر چه به دلیل طراحی خاص این کفش ها، وزن آنها بیشتر از مدل های عادی باشد اما نباید بیش از حد معمول سنگین وزن باشد به طوری که سبب خستگی شما شود. پس کفشی خریداری نمایید که سبک وزن و راحت باشد تا ضمن محافظت از شما در برابر خطرات، سبب خستگی شما نشود.

رعایت اصول ارگونومی

از آنجایی که این نوع کفش ها ممکن است ساعت های زیادی در پای شما باشد، پس باید به طراحی آن توجه نمایید. باید طوری طراحی شده باشند که در صورت استفاده طولانی مدت،سبب خستگی شما نشوند و در واقع استاندارد و تاییده بین المللی داشته باشند.

عایق حرارت

اگر در محیطی کار می کنید که امکان آتش سوزی در آن وجود دارد بهتر است کفشی خریداری نمایید که در برابر حرارت و سوختگی مقاومت بالایی داشته باشد.

عایق برق

اگر که محیط هایی کار میکنید که امکان برق گرفتکی در آنجا وجود دارد، پس بهتر است به دنبال خرید کفش ایمنی عایق برق باشد. در ساخت اینها از متریال های عایق برق استفاده شده تا مانع برق گرفتگی شود. توجه داشته باشید که به طور مرتب آنها را چک نمایید تا از سالم لودن انها اطمینان حاصل نمایید.

 

 

برای مشاوره رایگان و خرید انواع ابزار لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *