ایران ، تهران
09126165708

برای باغ چه موتور برقی مناسبه ؟

برای باغ چه موتور برقی مناسبه ؟

برای باغ چه موتور برقی مناسبه ؟

مناسب ترین موتور برق برای باغ

همان طور که می دانید بسیاری از مناطق کشورمان مشکلاتی در زمینه دسترسی به برق دارند و بسیاری از باغات از داشتن این سیستم محروم هستند. در واقع اکثر باغ‌ها از انشعاب برق شهری بی‌بهره اند و برخی نیز به با وجود بهره مندی از برق شهری به دلیل پر مصرف بودن و نیاز به برق صنعتی جهت راه اندازی وسایلی همچون پمپ آب از چاه و یا موتور پمپ سیستم آبیاری به برق بیشتری نیاز دارند. از این رو تنها راهکاری که به ذهن می رسد، خرید موتور برق و تامین برق و انجام دادن امور مربوطه است. اما سوال اصلی بسیاری از کاربران این است که چه نوع ژنراتوری مناسب باغ ها می باشد و در هنگام خرید می بایست به چه نکاتی توجه نمود؟
در این مقاله قصد داریم تا راهنمای مناسبی برای خرید این وسیله کاربردی ارائه نماییم.

موتور برق - ابزار نوین

کاربرد موتور برق‎ در باغات

  •  تامین برق برای مصارف شهری: جهت تأمین برق خانه‌ باغ، راه اندازی وسایل خانگی با برق ۲۲۰ ولت.برای خرید مدل مناسب می بایست به حجم کاری دستگاه های مصرفی توجه نمود و بررسی نمود که هر وسیله چه میزان مصرف دارد.
  • تامین برق برای مصارف صنعتی: جهت تامین برق صنعتی نظیر موتورهای پمپاژ آب برای آبیاری، روشن کردن پروژکتورها و…

موتور برق - ابزار نوین

 

ویژگی های بهترین موتور برق برای باغ

برای خرید موتور برقی با ویژگی های خوب، با توجه به توضیحاتی که در بالا در رابطه با کاربرد این دستگاه مطرح شد، نیازی به خرید دو نوع دستگاه یعنی یکی برای مصارف صنعتی و دیگری مصارف خانگی، نیست. چرا که در این صورت صرفه اقتصادی ندارد. بهترین راهکار درخرید دستگاهی است که بتواند نیازهای مربوط به امور صنعتی و شهری را بر طرف نماید. اما لازم به ذکر است که اگر دستگاه را برای ویلا می خواهید و برای انجام امور باغ  احتیاجی به آن ندارید، می توانید گزینه ای با توان کمتر را انتخاب کنید. و اما مهم ترین ویژگی هایی که یک دستگاه خوب می تواند داشته باشد، در ادمه بررسی شده است:

  • توجه به نوع دستگاه: مدل های دیزلی بهتر و کم‌هزینه‌تر از سایر مدل ها به نظر می رسد. در واقع مصرف سوخت کمتر، طول عمر بیشتر، در صورت خرابی، تعمیر ساده‌تر و کم‌خرج‌تر از ویژگی های این مدل نسبت به مدل هاثی بنزینی است. علاوه بر این موارد، قطعات و لوازم جانبی آن نیز با قیمت مناسب تری به فروش می رسد. در نتیجه در باغات، مدل دیزلی با سوخت گازوئیل انتخاب  مناسب و ایده آلی است.

موتور برق - ابزار نوین

  • توانایی تولید برق مصرفی مورد نیاز: توجه به این مسئله ضروری است که دستگاه خریداری شده می بایست توانایی پشتیبانی از توان مصرفی شما را داشته باشد. بدین منظور باید در ابتدا میزان توان مورد نیاز خود را به دقت تعیین نموده و سپس تصمیم‌گیری به خرید بگیرید. این موضوع  باعث می‌شود تا از هزینه‌های گزاف خرید دستگاهی با توان بیش از حد مورد نیاز و نیز از خرید دستگاهی با توان کم و غیر متناسب با میزان مصرف،جلوگیری شود.

 

  • حجم باک: مسئله مهم دیگری که می بایست به آن توجه شود، حجم باک و توانایی تامین سوخت می باشد. هر چقدر دستگاه راندمان بالایی داشته باشد، اهمیت به اندازه باک در درجه بالایی قرار می گیرد. توجه به حجم باک بدین منظور اهمیت دارد که ممکن است در ساعاتی از شبانه روز به طور ناگهانی سوخت دستگاه تمام شود و به دلیل سهل انگاری سوختی در دسترس نباشد.
  • میزان صدای تولیدی: درست است که در فضای بزرگ باغ ها، صدای بلند دستگاه، مسئله آزار دهنده ای نباشد اما این مسئله زمانی آزار دهنده می شود که ژنراتور گاهی اوقات در نزدیکی خانه باغ باشد.در این صورت ممکن است به میزان صدای تولیدی دستگاه نیز حساس شوید و بخواهید دستگاهی خریداری نمایید که آلودگی صوتی کمتری ایجاد کند.

 

  • تنظیم و تثبیت ولتاژ:  این فاکتور مهم زمانی مورد توجه است که استفاده از وسایل خانگی به میان می آید.افزایش ناگهانی جریان ورودی به دلایل مختلف، ممکن است روند کار این لوازم را دچار مشکل کند. شروع به کار ناگهانی برخی وسایل می‌تواند زمینه ساز افت ولتاژ خروجی موتور برق شده و در نهایت سبب آسیب به سیستم برق شود. آیا دستگاه خریداری شده خواهد توانست، ولتاژ را در صورت نوسان مصرف، تثبیت کند؟ این سوالی است که باید قبل از خرید به آن توجه نمایید.چرا که عدم توجه  به این مسئله،سبب بروز  خسارات و صدمات احتمالی به وسایل خانگی می گردد.

 

برای مشاوره رایگان و خرید انواع ابزار لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *