ایران ، تهران
09126165708

نکات مهم در خرید موتور برق خانگی

نکات مهم در خرید موتور برق خانگی

نکات مهم در خرید موتور برق خانگی

خرید موتور برق خانگی می تواند بهترین راهکار جهت بر طرف کردن قطعی برق

در فصول مختلف سال  باشد. می توان گفت تمامی کشور های جهان با مشکل

قطعی برق مواجه می باشند که می تواند چند دقیقه یا چندین ساعت باشد.

لزوم خرید ژنراتور با توجه به نیاز شدید به انرژی برق،  میتواند یک ضرورت باشد.

در این راستا آگاهی از شاخص های موثر در انتخاب، می تواند کمک رسان باشد.

از این رو در این مقاله به  نکات مهم خرید، اشاره شده است.

موتور برق خانگی - مصطفی ارشدی

خصوصیات ژنراتور برق خانگی

داشتن این ابزار، در واقع به معنای داشتن یک منبع تغذیه اضطراری  است که در زمان قطعی برق، توان تامین نیازهای اساسی خانوار را دارد. نیازهایی همچون روشن نگه داشتن یخچال، سیستم روشنایی، پمپ آب و یا اتصال لپ تاپ به برق و شارژ کردن تلفن همراه  و …. این مصارف در مقایسه با مصارف صنعتی مانند  تامین برق یک کارخانه، بانک، سرورهای رایانه ای، بیمارستان و … کاربرد های بسیار کوچکی  به حساب می آید.  در این بخش به شما خواهیم گفت که موتنور برقی که مناسب مصارف خانگی است، چه ویژگی هایی می بایست داشته باشد.

 

مقدار توان مصرفی لوازم برقی

توان این دستگاه های خانگی اینورتر ۱۰۰۰- ۳۰۰۰ کیلو وات می باشد که در مقایسه با مدل های نیمه صنعتی که ۸۰۰۰ وات توان دارند، ضعیف ترند. بهترین دقیق راه برای تعیین میزان توان مصرفی، استفاده از مشخصات دستگاه الکتریکی و محاسبه موارد بر اساس آنهاست. اما گاهی اوقات چنین امری میسر نیست که می توان به صورت تقریبی مقادیر را محاسبه و در نهایت برای اطمینان، به مجموع آنها مقداری به عنوان ضریب اطمینان اضافه کرد. فقط به این نکته می بایست توجه نمایید که توان استارت لوازم دارای موتور تقریبا ۳ برابر توان دائم کارکرد آنها می باشد. به عنوان مثال پمپ آب با توان ۳۰۰ واتی جهت استارت به ۹۰۰ وات توان نیاز دارد.

 

زمانی که توان مصرفی همه لوازم برقی را محاسبه کردید در این صورت کافی است توان های مصرفی را جمع نموده و با در نظر گرفتن ضریب اطمینان بسته به مقادیر تا ۵۰ درصد به آن اضافه نمایید. زمانی که توان یک یا چند عدد از لوازم برقی را نمی دانید، در این صورت می بایست به صورت تقریبی مقادیر آنها محاسبه نمایید.

 

موتور برق خانگی - مصطفی ارشدی

در این بخش با یک مثال به شما خواهیم گفت که چه موتوربرقی مناسب نیاز شماست؟

مثلا می خواهید زمان قطعی برق از یک یخچال ( ۱۵۰W)، پمپ آب ( ۳۷۰W)، ۱۰ عدد لامپ ( ۱۲W)، تلویزیزیون ۳۲ اینچ ( ۶۰W)، شارژر تلفن همراه ( ۲۰W) استفاده نمایید و برای شما این سوال مطرح می شود که برای این موارد، به چه دستگاهی (با چه توانی) نیاز است؟

 

  • اول از همه می بایست،توان دائم موارد فوق با هم جمع شوند: ۱۵۰ + ۳۷۰ + (۱۲×۱۰) + ۶۰ + ۲۰ که معادل ۷۲۰ وات می باشد.
  • توان استارت یخچال و پمپ آب می بایست به شکل همزمان محاسبه شود. علت محاسبه همزمان توان حداکثر یخچال و پمپ آب این است که امکان اینکه این دو مورد در زمان قطعی با صورت همزمان روشن شوند، بسیار زیاد است اما در صورتی که مطمئن هستید که این همزمان روشن نمی شوند، می توان توان دائم یکی را با توان استارت دیگری جمع نمود. بدین جهت می بایست مجموع توان دائم آنها را در عدد ۳ ضرب نمود: ۳×(۱۵۰+۳۷۰) که  معادل ۱۵۶۰ وات می باشد.
  •  از آنجایی که مقدار مرحله دوم از مقدار مرحله اول بیشتر می باشد، می بایست آن را لحاظ کرده و مقدار به دست آمده را با سایر موارد جمع کنید. در این صورت : ۱۷۶۰=۱۵۶۰+۱۲۰+۶۰+۲۰ به یک موتور برق با توان تقریبی ۱٫۸ کیلووات نیاز است که بهتر است دستگاه ۲ کیلوواتی دائم خریداری نمایید.

    نوع سوخت

    معمولا این نوع از موتور برقها از نوع بنزینی می باشند. لازم به ذکر است که مدل های گاز سوز نیز وجود دارد که قیمت آنها کمی بالاتر است اما مصرف کمی دارند و کم خطر تر از انواع بنزینی می باشند.

     

     

     

    میزان صدا

    یکی از معایب این دستگاه ها، صدای زیاد آنها می باشد. بدین منظور و برای برطرف کردن این مشکل بهتر است، آن را در مکانی دور تر و مجزا از محل سکونت روشن نمایید.

    گارانتی

    موتور برقها، وسیله‌ای نسبتاً گرانی هستند و در صورت خرابی زودهنگام، خرید مجدد آنها صرفه اقتصادی نخواهد داشت. لذا خرید دستگاه های گارانتی دار توصیه می شود.

    قابل حمل بودن

    زمانی به ژنراتورهای قابل حمل نیاز پیدا خواهید کرد که علاوه بر قطعی برق در خانه، تمایل داشته باشید که برای رفتن به کمپینگ و یا خانه باغ آن را نیز با خود ببرید. در صورتی که قصد خرید مدل های این چنینی را دارید، حتما قبل از خرید ویژگی ها و خصوصیات دستگاه را مطالعه نمایید تا مدل قابل حمل را انتخاب نمایید.

    موتور برق خانگی - مصطفی ارشدی

  • برای خرید انواع ابزارآلات برق و الکتریکی با ما تماس بگیرید :

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *