ایران ، تهران
09126165708

میخکوب بادی و برقی و شارژی

میخکوب بادی و برقی و شارژی

میخکوب برقی بهتر است یا بادی ؟

تفاوت آن با نوع شارژی در چیست ؟این روزها به لطف پیشرفت تکنولوژی شاهد این هستیم که انقلاب بزرگی در زمینه تولید ابزارآلات رخ داده است.

ابزار آلات مدرن هر کدام به نحوی جای روش‌ های سنتی را گرفته اند و می‌ توانند مزایای زیادی را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

یکی از این تجهیزات که بسیار مورد توجه افراد فعال در زمینه‌ های مختلف قرار گرفته، دستگاه میخکوب است.

این دستگاه ها در سه نوع بادی و برقی و شارژی تولید و وارد بازار می‌ شوند.

افرادی که قصد خرید این محصولات را دارند، باید قبل از انتخاب حتما با این سه نوع و تفاوت هایشان آشنا شوند تا خرید هوشمندانه‌ تری داشته باشند.

در ادامه این مطلب به مقایسه میخکوب برقی یا بادی و شارژی می پردازیم و برای این کار مزایا و معایب هرکدام را در اختیار شما می گذاریم.

 

آشنایی با میخکوب شارژی

 

میخکوب شارژِی

 

برای مقایسه میخکوب بادی و برقی بهتر است قبل از بیان هر نکته ای به جدیدترین مدل میخکوب یعنی میخکوب شارژی اشاره کنیم.

در این مدل ،استفاده از انرژی باتری موجب شده تا بدون نیاز به هیچ گونه سیم یا شلنگ برای ورود هوا بتوان از این محصولات استفاده کرد.

همین ویژگی باعث می‌ شود تا برای کار کردن در ارتفاع و شرایط خاصی که امکان حمل سایر انواع میخکوب وجود ندارد، سراغ این محصولات برویم.

در مدل‌ های پیشرفته تر میخکوب شارژی از چراغ ال ای دی نیز استفاده شده که باعث می‌ شود محل میخ کاری را به صورت واضح ببینید.

برای افرادی که به دنبال یک ابزار کارآمد و قابل حمل هستند، میخکوب شارژی می‌ تواند قطعاً انتخاب مناسبی باشد.

 

آشنایی با میخکوب برقی

 

میخکوب برقی

از آنجایی که در میخ کوب های برقی از باتری و کمپرسور هوا استفاده نشده است دارای وزن کمتری هستند،که باعث شده روند کار کردن با این محصولات راحت‌ تر باشد. از سوی دیگر خستگی فرد استفاده کننده در اثر کار با این نمونه میخکوب کمتر خواهد بود و باعث افزایش راندمان کاری فرد می شود.

مزیت بعدی تولید سر و صدای کمتر است که می‌ توان گفت نسبت به میخکوب بادی هیچگونه سر و صدایی ندارند. در نتیجه برای استفاده از آنها در محیط‌ های بسته به مشکل بر نخواهید خورد.

ویژگی مهم بعدی که باعث افزایش محبوبیت میخکوب برقی در بازار شده است، قیمت پایین‌ تر آنها نسبت به نمونه‌ های بادی است.

چرا که برای استفاده از این محصولات نیاز به کمپرسور نخواهید داشت.

در پایان نیز باید به این مورد اشاره کرد که این نمونه از میخکوب به سرویس دهی و روغن کاری ،کمتر از نمونه‌ های بادی احتیاج دارد. همه این موارد باعث شده تا افرادی که نیاز به یک ابزار سبک و قابل حمل با کارایی بالا دارند، ترجیح دهند که به سراغ استفاده از میخکوب برقی بیایند.

البته نباید در این میان از معایب این محصولات نیز غافل بمانید که در پایان مقاله بعد از اشنایی شما با انواع میخکوب ها به سراغ بررسی معایب و مقایسه میخکوب برقی و بادی می پردازیم.

 

معایب میخکوب برقی

 

عدم توجه به معایب میخکوب برقی در زمان مقایسه میخکوب بادی و برقی با یکدیگر قطعاً باعث می‌ شود تا روند انتخاب و خرید شما دچار مشکل شود. معایب این محصولات عبارتند از:

  • در شرایطی که نیاز به انجام میخ کاری‌ های عمقی دارید میخکوب های برقی نمی‌ توانند کارایی کافی برای شما داشته باشند و بهتر است سراغ نمونه‌ های بادی بروید.
  • در بیشتر موارد میخکوب‌ های بادی از مواد اولیه مقاوم‌ تری تولید می‌ شوند و همین باعث شده تا در زمان انجام کار تحمل فشار بالاتری نسبت به نمونه‌ های برقی داشته باشند درنتیجه در برابر ضربه مقاوم تر هستند و عمر مفید آن ها بیشتر است .
  • قدرت پرتاب میخ در نمونه‌ های برقی پایین‌ تر از میخکوب بادی است و همین باعث می‌ شود تا در زمان انجام کار ،میخ به صورت کامل و درست درون سطح مورد نظر فرو نرود.
  • در بسیاری از موارد که نیاز به قطع کردن برق ساختمان دارید، میخکوب برقی به طور کامل از دسترس شما خارج خواهد شد و مجبور به استفاده از سیم‌ های رابط بسیار بلند از ورودی ساختمان خواهید بود.

 

آشنایی با میخکوب بادی

 

از اسم این مدل میخکوب می توان پی برد که قدرت پرتاب میخ در این محصولات با استفاده از یک کمپرسور باد تامین می‌ شود.

بخش مربوط به پرتاب میخ دارای یک سیلندر است که درون آن یک پیستون وجود دارد و با حرکت آن به سمت پایین و بالا میخ‌ ها به سوی نوک میخکوب هدایت می شوند .

 


مطالعه بیشتر:راهنمای کامل خرید ابزار


 

میخکوب بادی

به عقیده افراد فعال در عرصه‌ های مختلف ،میخکوب های بادی گزینه‌ های به صرفه‌ تری نسبت به سایر نمونه‌ های میخکوب هستند و در طولانی مدت می‌ توانند انتخاب خوبی به شمار روند.همچنین تنوع بالای آنها باعث شده تا افراد با سطوح نیاز مختلف بتوانند بین انواع میخکوب بادی گزینه مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

از سوی دیگر اگر به درستی از این دستگاه‌ ها مراقبت کنید و قطعات آسیب دیده را در زمان مشخصات تعویض نمایید، عمر مفید بسیار طولانی خواهند داشت.

 

 

آشنایی با کمپرسور هوا در میخکوب بادی

 

توجه به کمپرسور هوا در زمان مقایسه میخکوب بادی و برقی اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت، چرا که وظیفه تامین فشار پرتاب میخ بر عهده این قسمت است.

پارامترهای زیادی در زمان خرید کمپرسور مناسب باید مورد توجه قرار گیرند که عبارتند از :

  • مجهز بودن به سیستم خنک کننده هوا
  • قابلیت حمل آسان
  • نیروی دستگاه بر حسب اسب بخار
  • قدرت تولید فشار
  • ظرفیت مخزن کمپرسور

 

در صورتی که زمان خرید میخکوب بادی سراغ کمپرسور با ظرفیت بالاتر بروید، می‌توانید برای مدت طولانی تر بدون افت فشار از میخکوب استفاده کنید.

اما کمپرسورهای که دارای مخزن با ظرفیت کم هستند، مدت زمان کارایی پایینی دارند و ممکن است در زمان میخ کاری با افت فشار مواجه شوید.

 


مطالعه بیشتر:میخ فولادی


نکات مهم در زمان استفاده از میخکوب بادی

 

اولین نکته که در خصوص میخکوب بادی باید به یاد داشته باشید خطرناک بودن این تجهیزات است.

میخکوب‌ های بادی مانند سلاح‌ های گرم هستند که اگر با سهل انگاری از آن استفاده کنید، ممکن است حوادث ناگواری به وجود آورید.

در شرایطی که قصد تمیز کردن این تجهیزات را دارید، به هیچ عنوان از روغن گیربکس یا بنزین و محصولات مشابه استفاده نکنید.

چرا که در این صورت کثیفی بیشتری به قسمت های مختلف دستگاه میخکوب می‌ چسبد.

اندازه شیلنگ استفاده شده برای انتقال فشار هوا در این میخکوب‌ ها باید مناسب باشد.

در صورتی که شیلنگ مورد نظر بیش از حد بلند بوده یا درون آن رطوبت وجود داشته باشد، شاهد کاهش قدرت نهایی پرتاب میخ خواهید بود.

 

مقایسه میخکوب ها از نظر مدت زمان کار

 

از آنجایی که از کمپرسور کوچک برای میخکوب بادی استفاده می شود، احتمال افت فشار وجود دارد و ممکن است گاهی باعث تعطیلی کار برای مدت زمانی اندک شود.

این در صورتی است که نمونه‌ های برقی هیچگونه افت فشار در زمان کار خود ندارند حتی انواع میخکوب شارژی نیز می‌ توانند بسته به نوع باتری و مدل دستگاه بین ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ میخ را شلیک کنند.

از سوی دیگر وقتی قصد استفاده از نمونه‌ های شارژی را دارید، وجود دو باطری باعث می‌ شود تا برای مدت زمان بیشتری بتوانید از ابزار استفاده کنید.

 

 

مقایسه قیمت میخکوب بادی با برقی و شارژی

 

اولین نکته‌ ای که برای قیمت میخکوب بادی یا برقی باید به یاد داشته باشید این است که نوسانات بازار ارز و مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ ها باعث شده تا نتوان قیمت دقیقی را برای این محصولات به طور قطعی مشخص کرد.

اما به طور کلی می‌ بینیم که میخکوب‌ های شارژی در مقایسه با نمونه‌ های بادی دارای قیمت بالاتری هستند.

درپایان:

هدف اصلی ما در این مطلب بیان توضیحاتی در رابطه با میخکوب های مختلف بود تا متقاضیان این محصولات بتوانند از میان میخکوب برقی یا بادی و شارژی گزینه مناسب خود را انتخاب کنند و ما به هیچ عنوان نمی‌ توانیم بگوییم که کدام نمونه از میخکوب مطلقا بد یا خوب هستند ولی شناخت ویژگی‌ های آنها و عملکردی که در زمان کار دارند، می‌ تواند به شما کمک کند تا سراغ محصولی متناسب با نیاز خود بروید. میخکوب بادی، برقی و شارژی امروزه برای برطرف ساختن نیازهای دسته‌ های مختلف مشتریان طراحی و تولید شده‌ اند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. برای داشتن انتخاب بهتر می‌ توانید با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص بیشتری دارند، مشورت کنید تا در نهایت بودجه خود را به درستی مصرف نمایید.

 

برای مشاوره رایگان و خرید ابزار ، خرید دستگاه جوش ، سنگ فرز  ،  دریل ، خرید ابزار الات ، فرغون ، بیل ، کلنگ ، لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *