ایران ، تهران
09126165708

راهنمای کامل خرید فرز

راهنمای کامل خرید فرز

سنگ فرز یکی از ابزارهای کاربردی و قدرتمند است که برای برش قطعات و سطوح گوناگون از آن استفاده می‌ شود.

این محصولات انواع مختلفی دارند، بنابراین بهتر است قبل از خرید سنگ فرز حتماً در مورد انواع آن اطلاعات داشته باشید.

انواع مختلف سنگ فرز برای کاربرد خاصی طراحی و تولید شده اند، از همین رو در زمان خرید باید سراغ گزینه ای بروید که بیشترین سازگاری را با نیاز شما دارد.

در ادامه این مطلب قصد داریم درباره ی راهنمای خرید فرز (سنگ فرز) نکات مهمی را بررسی کنیم.

 

نکات مهم و راهنمای خرید فرز

 

برای اینکه بتوانید بودجه مورد نظر خود برای خرید فرز را به شکلی هوشمندانه صرف کنید، باید به پارامترهای گوناگونی توجه داشته باشید.

عدم توجه به این موارد می‌تواند مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد و در نهایت منجر به اتلاف بودجه شما شود. بنابراین هر یک از این فاکتورها را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم.

 

به برند و مارک فرز توجه کنید!

 

یکی از پارامترهای مهم جهت راهنمای خرید فرز ،توجه به برند تولیدکننده محصول است.

در حال حاضر شرکت‌ های متعدد خارجی و داخلی اقدام به تولید سنگ فرز کرده‌ اند، از همین رو محصولات متنوعی در بازار وجود دارد.

از جمله برند‌هایی که در بازار ایران مورد استقبال قرار دارند، میتوان به « ادون، پوکا، آاگ، متابو، هیوندای، توسن، رونیکس، ماکیتا بوش و…» اشاره کرد.

هر کدام از این برندها دارای مزایا و معایبی هستند که بهتر است قبل از خرید در خصوص آنها تحقیق کنید .

 

فرز

 

 

طراحی استاندارد با رعایت اصول ایمنی و ارگونومیک

 

روند کار با سنگ فرز می‌ تواند بسیار خطرناک باشد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌ شود که حتماً سراغ محصولاتی که دارای حفاظ هستند، بروید.به کارگیری حفاظ در فرز روند کار با آن را ایمن‌ تر می کند و در صورت شکستن سنگ احتمال برخورد آن به کاربر به حداقل می رسد.

از سوی دیگر استاندارد بودن طراحی سنگ فرز باعث می‌ شود تا استفاده از آن راحت‌ تر باشد.

یکی از نکات خرید سنگ فرز ،مربوط به دسته استاندارد است که کمک می‌ کند راحت‌ تر از دستگاه سنگ فرز خود استفاده کنید و کنترل بهتری روی آن داشته باشید.

در نهایت نباید فراموش کرد که وجود دسته ارگونومیک باعث تسهیل فرایند کار و درنتیجه کاهش خستگی شما هنگام کار می شود.

از سوی دیگر در سنگ فرز‌ها برای داشتن کنترل بهتر روی دستگاه از دسته کمکی یا دسته جانبی استفاده شده است که علاوه بر افزایش کیفیت و دقت، از بروز حوادث ناگواری مانند در رفتن سنگ از روی قطعه شکستن آن جلوگیری می‌ کند.

 

داشتن قابلیت استارت نرم

 

از جمله نکات دیگری که جهت راهنمای خرید سنگ فرز باید به آن اشاره کرد این است که در سنگ فرز‌های بی‌ کیفیت زمانی که کلید دستگاه را فشار می‌ دهید، ممکن است قدرت اولیه شروع به کار آنها بسیار زیاد باشد و همین باعث خستگی شما و وارد شدن فشار بیش از حد به سنگ فرز می‌ شود.

از همین رو محصولات با کیفیت و برندهای معتبر را با قابلیت soft start طراحی و تولید می‌ کنند. این قابلیت باعث می‌ شود تا روند کار با دستگاه ساده‌ تر باشد و از طرفی عمر مفید آن افزایش یابد.

 

داشتن قابلیت کنترل سرعت

 

افرادی که به دنبال خرید سنگ فرز برای مصارف خاص هستند، بهتر است سراغ محصولاتی بروند که قابلیت کنترل سرعت را نیز دارند.

این موضوع باعث می‌ شود تا بتوانند در شرایط مختلف با استفاده از دیمر یا یک ولوم، سرعت کار سنگ فرز را تنظیم کنند. البته در مصارف ساده مشاهده شده است که بسیاری ترجیح می‌ دهند سراغ سنگ فرزهایی بروند که دارای چنین امکاناتی نیستند. از طرفی قیمت نهایی آنها نیز برای خرید مناسب‌ تر خواهد بود.

 


مطالعه بیشتر: راهنمای خرید مینی فرز


منبع تغذیه مناسب

 

یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید فرز ، توجه به منبع تغذیه آن است.

انواع مختلف سنگ فرز این روزها می‌ توانند با کمپرسور باد، باتری و برق شهری کار کنند.

در این میان قدرت نمونه‌ های بادی و شارژی نسبت به سنگ فرز برقی پایین‌ تر است و در شرایطی از این مدل سنگ فرز ها استفاده می شود که دسترسی مستقیم به منبع تغذیه برق شهری نداریم.

از سوی دیگر منبع تغذیه بادی یا کمپرسور حجم زیادی را اشغال می‌ کند و صرفاً در نمونه‌ های خاصی از سنگ فرز مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

همچنین اگر قصد استفاده از سنگ فرز در مکان‌ های مختلف را دارید، می‌ توانید سراغ سنگ‌ فرز‌های شارژی بروید که می‌ توان آنها را به راحتی حمل کرد و به کار برد.

 

سرعت گردش آزاد سنگ فرز

 

بسته به مورد استفاده ما از سنگ فرز، سرعت مناسب چرخش تیغه این محصولات می‌ تواند متفاوت باشد.

در زمان خرید دستگاه باید به سرعت نامی این تجهیزات که بر حسب دور بردقیقه است و روی بسته بندی آنها ذکر شده توجه داشته باشیم.

همچنین در صورتی که تخصص و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، بهتر است با افراد متخصص مشورت نمایید تا آنها سنگ فرز با سرعت گردش آزاد متناسب با نیازتان را در اختیار شما قرار دهند.

 

فرز

 

 

قدرت موتور دستگاه سنگ فرز

 

نمونه‌ هایی از سنگ فرز که با قدرت بالا طراحی و تولید می‌ شوند، بیشتر برای کارهای سنگین و طولانی مدت قابل استفاده هستند.

از سوی دیگر صفحات به کار رفته برای آنها بزرگتر و قوی تر است. اما برای انجام کارهای ظریف ما به دستگاه های سنگ فرز با قدرت موتور متعادل نیاز داریم تا دقت و کیفیت نهایی کافی را در اختیار ما قرار دهند.

همواره در انواع مختلف سنگ فرز، وزن و قدرت دستگاه رابطه مستقیمی با هم داشته‌ اند.

یعنی هر چقدر وزن این تجهیزات بیشتر باشد، قدرت آن نیز بیشتر خواهد بود. این نکته بسیار مهم را نباید فراموش کنید که وزن بالاتر دستگاه باعث خستگی استفاده‌ کننده از آن می‌ شود و حتماً در زمان خرید باید سراغ محصولاتی با وزن و قدرت متناسب با نیاز به خود بروید.

 

کاربرد مورد نظر

 

این روز‌ها از نمونه‌ های مختلف سنگ فرز در جواهر سازی، کار با چوب، برش فلزات گوناگون، برش و زاویه دهی به سنگ و… استفاده می‌ شود.

پارامترهای مختلف مانند قدرت، نوع تیغ مورد استفاده روی دستگاه، سرعت دور بر دقیقه و… در زمان تولید سنگ فرز مورد توجه قرار می‌ گیرند و برندهای گوناگون سعی می‌ کنند که محصولاتی متناسب با شرایط مختلف مشتریان خود تولید و به بازار عرضه نمایند اما مهم ترین نکته میزان راحتی شما با دستگاهی است که خریداری می کنید و اینکه برای چه کاری قصد دارید از آن استفاده کنید برای همین در زیر اشاره کوتاهی به انواع سنگ فرز می کنیم.

 

آشنایی با انواع سنگ فرز

 

یکی از موارد مهم که در راهنمای خرید سنگ فرز باید به آن اشاره کنیم، لزوم آشنایی با انواع مختلف این تجهیزات است.

در ادامه هر کدام از این موارد را به صورت مختصر خدمت شما معرفی می‌ کنیم:

 

فرز رومیزی :

 

محصولاتی که بیشتر در کلید سازی، برشکاری و نجاری مورد استفاده قرار می‌ گیرند و به صورت ثابت روی میز نصب می‌ شوند.

 

فرز لبه گیر :

 

از این محصولات برای برشکاری و فرم دهی به زوایای مختلف قطعات چوبی استفاده می‌ شود.

 

ماشین سنگ زنی :

 

این نمونه از فرز برای براده‌ برداری و سنباده زدن روی قطعات تولید شده و برای تیز کردن یا صیقل دادن قطعات مختلف کاربرد دارد.

 

اور فرز یا فرز نجاری

 

این محصولات دارای دو نمونه‌ پایه متحرک و ثابت هستند و در صنایع نجاری مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

 

فرز آهنگری

 

این نمونه از فرز برای برش کاری و صیقل دادن قطعات مختلف فلزی و پروفیل‌ ها به کار می‌ رود.

 

فرز سنگبری

 

این نمونه از فرز برای سایش، صیقل دادن و برش انواع سنگ و سرامیک کاربرد دارد.

 

مینی فرز

 

این محصولات پرکاربردترین انواع فلز هستند و قابلیت استفاده از آنها روی انواع متریال مختلف وجود دارد.

 

فرز

 

 


مطالعه بیشتر :پیکور چیست


انواع فرز با مصارف خاص

در بازار نمونه‌ های مختلفی از فلز برای مصارف خاصی طراحی و تولید شده‌ اند که مهمترین آنها فرز انگشتی و فرز مینیاتوری هستند. فرز مینیاتوری در مواردی مانند زنگ زدایی، صیقل دادن، منبت کاری و حکاکی روی سطوح مختلف کاربرد دارد. از همین رو این نمونه از فلز در مصارف خانگی سبک از کاشت ناخن، تولید مبلمان، مجسمه سازی و جواهر سازی به کار گرفته می‌ شوند. فرز مینیاتوری دارای چهار نمونه پدالی، برقی، شارژی و خرطومی است. نمونه دیگر این محصولات فرز انگشتی است که از آن نیز در موارد کار سبک و ظریف که اهمیت کیفیت و دقت نهایی برای ما بسیار بالاست، استفاده می‌ کنند.

نکات ایمنی کار با فرز

حال که راهنمای خرید فرز را در اختیار شما گذاشتیم، باید بتوانید با اطمینان و آگاهی بیشتری برای خرید این محصولات اقدام کنید.

در پایان این نکته مهم را همواره به یاد داشته باشید که توجه به نکات ایمنی در زمان استفاده از انواع سنگ فرز اهمیت بسیار بالایی دارد.

پس همواره تجهیزات ایمنی خاص مانند دستکش، کلاه ایمنی و بخصوص عینک را در اختیار داشته باشید.

نوع صفحه مورد نظر برای برشکاری با استفاده از فرز نیز اهمیت زیادی دارد. امروزه انواع مختلف دیسک یا صفحه فرز را در بازار را با توجه به نیازتان می توانید انتخاب کنید.

 

درپایان:

در این مقاله نکات ایمنی فرز و نکات و راهنمای خرید فرز را برای شما شرح دادیم تا دستگاهی مناسب برای کارتان تهیه کنید.

 

برای مشاوره رایگان و خرید ابزار ، خرید دستگاه جوش ، سنگ فرز  ،  دریل ، خرید ابزار الات ، فرغون ، بیل ، کلنگ ، لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *