ایران ، تهران
09126165708

راهنمای خرید پمپ باد فندکی

راهنمای خرید پمپ باد فندکی

راهنمای خرید پمپ باد فندکی

 

راهنمای خرید کمپرسور باد فندکی

کمپرسور یا پمپ باد فندکی، وسیله ای پرکاربردی است که ضرورت وجود آن برای تمامی خودروها احساس می شود.

مکانیزم عمل این دستگاه دقیقا مشابه پمپهای باد می باشد اما تفاوت اساسی آن این است که با برق خودرو کار می کند و از نظر سایز و حجم بسیار کوچک از مدل های معمولی می باشند.

از این وسیله برای تنظیم باد لاستیک و پنچر گیری خودرو و همچنین هر وسیله بادی دیگر مانند چرخ دوچرخه و توپ و … می توان استفاده نمود.

در حالی که پمپهای باد معمولی کاربرد صنعتی داشته و برای راه اندازی ابزارهای بادی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

همان طور که می دانید ممکن است لاستیک خودرو در موقعیت های مختلف پنچر شود برای اینکه بتوان لاستیک را تعویض نمود، زمان زیادی را باید صرف کرد.

اما با داشتن یک پمپ باد در خودرو به راحتی در چند دقیقه می توان لاستیک ماشین را باد کرد و خودرو را تا به اولین  تعمیرگاه و پنچرگیری رساند.

این مدل از کمپررسورها دارای طراحی های متفاوت و همچنین قدرت و سرعت عمل متفاوتی می باشند و شما عزیزان می بایست مدلی را انتخاب نمایید که پاسخگوی نیاز شما باشد.

کمپرسور فندکی - پمپ باد فندکی

پمپ باد فندکی چیست؟

این ابزار بادی طوری طراحی شده است تا قابلیت اتصال به باتری ماشین و درگاه فندکی خودرو را داشته و علاوه بر این، در انواع خودرو ها قابل استفاده می باشد. با برق ۱۲ ولت ماشین کار می کند و سادگی در استفاده از این وسیله از مزایای آن می باشد.

این وسیله در واقع یک کمپرسور باد کوچک با موتور الکتریکی کوچکی است که از وزن کمی برخوردار بوده و حمل و جابه جایی آن به راحتی انجام می پذیرد. این دستگاه ها در واقع  صفحه نمایش دیجیتالی دارند که جهت نمایش میزان فشار و باد خروجی تعبیه شده اند. قابلیت های این وسیله کوچک و کاربردی که وجود آن در هر وسیله نقلیه ای ضروری است، به شرح زیر می باشد:

  • بر طرف کردن پنچری یا کم بادی لاستیک با این وسیله به راحتی قابل انجام است.
  • جهت باد کردن لاستیک دوچرخه و هر نوع وسیله ای که نیاز به نیروی باد دارد، می توان از این وسیله استفاده نمود.
  • برای ماشین های نیمه سنگین و باری، کمپرسورهای دو سیلندر فندکی طراحی شده است که قدرت بالایی داشته و از نظر زمانی نیز بسیار به صرفه هستند.
  • برخی از این کمپرسورها، دوکاره هستند به این صورت که  هم مجهز به فندکی خودرو بوده و هم دارای انبر اتصال به سرباتری خودرو می باشند. لذا در موقعیت های مختلف قابل استفاده هستند.

از معایب این پمپ ها می توان گفت” اگر مشکلی در فیش فندکی وجود داشته باشد، ممکن است روی کمپرسور فندکی نیز تاثیر بگذارد و سبب صدمه به موتور و از کار انداختن آن شود. و یا میزان جریانی که کمپرسور از فیش فندکی و پس از آن سیم کشی خودرو می کشد، ممکن است به سیم کشی آسیب برساند و یا فیوز ها را قطع کند و یا فیش فندکی را خراب نماید.”
اما لازم نیست نگران این موضوع باشید، اگر یک پمپ باد فندکی استاندارد خریداری نمایید، هیچ کدام از این موارد برای شما پیش نخواهد آمد. توجه داشته باشد که هرگز از دستگاه های متفرقه که فاقد  قطعات الکترونیکی استاندارد می باشند، استفاده ننمایید.

کمپرسور فندکی - پمپ باد فندکی

بهترین کمپرسور باد فندکی خودرو

برای خرید بهترین کمپرسور برای خودروی خود، ابتدا باید با انواع مدل های آن آشنا شده و سپس به خرید آن اقدام کنید. در این صورت به راحتی می توانید با توجه به مدل و وزن خودرویی که دارید و متناسب با آن، کمپرسور مناسب را انتخاب نمایید.

  • فندکی با کابل اتصال باتری: این مدل پمپهای خودرو طوری شده اند که هیچ آسیبی به سیم کشی برق ماشین نمی رسانند و طریقه راه اندازی آن به این صورت می باشد که با باز کردن درب موتور می توان انبرهای سر باتری را متصل نمود. اما لازم است بدانید که  این مدل برای تمامی خودرو ها مناسب نیست چرا که در برخی از ماشین های جدید، دسترسی به باتری سخت است.

 

  • برقی و فندکی: امکان اتصال به سر باتری و فیش فندکی ماشین را داشته و همچنین قابیلت اتصال به برق شهری را نیز دارد. این مدل میتواند بهترین انتخاب برای خرید پمپ باد فندکی باشد و مدل های مختلفی با امکانات متنوع برای این مدل در نظر گرفته شده است که میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
  1. دارا بودن دمنده یا بلوور
  2. دارا بودن مکنده یا جاروبرقی
  3. دارای پورت USB و استفاده به عنوان شارژ موبایل و …
  4. مجهز بودن به چراغ LED و امکان استفاده به عنوان نورافکن و چراغ قوه

 

  • فندکی شارژی: این مدل کمپرسور از جدید ترین انواع پمپهای فندکی می باشد. برای اینکه بتوان از این وسیله استفاده نمود، ابتدا باید آن را شارژ نمود. برای این کار، می توان از فیش فندکی خودرو یا سر باتری استفاده نمود. راه دیگر برای شارژ کردن این دستگاه، استفاده از آداپتور و اتصال آن به برق شهری ۲۲۰ ولت می باشد.

 

  • تک سیلندر:  فقط یک سیلندر دارند. مناسب جهت باد کردن لاستیک انواع خودروهای سواری سبک  هستند.اما مناسب باد کردن لاستیک خودرو های سنگین نیستند.

 

  • دو سیلندر: به دلیل داشتن دو سیلندر، قدرت باد خیلی بالایی دارند. مناسب تمامی وسایل نقلیه سبک و سنگین  هستند. البته بیشتر خودروهای سنگین کمپرسور باد دارند.

 

مینی کمپرسور باد چیست؟

برای استفاده از مینی کمپرسور هوا می بایست از برق ۲۲۰ ولت یا برق شهری استفاده نمود و باید توجه داشته باشید که نمی توان از برق ماشین برای راه اندازی آن استفاده کرد و در واقع از بزرگترین معایب این پمپ ها می باشد.

چرا که در صورت عدم دسترسی به برق شهری، نمی توان از این وسیله استفاده نمود. اما از مزایای آن می توان به قدرت بالای آن در مقایسه با نوع فندکی اشاره نمود چرا که برای باد کردن تایر ماشین بدون بردن روی جک استفاده می شود.

 

مزایای کمپرسور باد فندکی خودرو:

  • حجم و وزن خیلی کمی دارد در نتیجه حمل آسانی دارد و قابل استفاده در هر مکانی است.
  • با برق ورودی ۱۲ ولت کار میکند و دارای کابل مخصوص وصل کردن به باتری و فندکی خودرو است در نتیجه قابلیت استفاده در هر مکانی حتی جاهایی که بدون برق شهری است، می باشد.
  • با داشتن این ابزار، نیاز به مراجعه به پنچرگیری و پرداخت هزینه های هفتگی تنظیم باد و پنچرگیری خودرو  نیست.
  • از این وسیله هم می توان برای پنچرگیری استفاده نمود و هم برای نظافت خودرو از گرد و غبار روی قسمت های مختلف آن.

نحوه استفاده از کمپرسور باد فندکی:

  1. ابتدا  ورودی برق دستگاه که به صورتی فندکی است ،به جای فندک خودرو نصب کنید. بهتر است خودرو روشن باشد.
  2. بعد از اینکه دستگاه به فشار حد مطلوب رسید، می توانید از آن استفاده نمایید.
  3. به  گیج یا فشارسنج روی دستگاه نگاه کنید تا فشار به حد نصاب برسد.

کمپرسور فندکی - پمپ باد فندکی

در پایان :

در هنگام خرید کمپرسورهای فندکی حتما به  مقدار توان، میزان فشار و دبی خروجی آن توجه نمایید. در واقع از مهمترین عوامل در انتخاب این دستگاه ها سنجش میزان فشار هوای خروجی و توانایی باد کردن لاستیک ماشین است. چرا که ممکن است کمپرسور بادی تمامی ویژگی های خوب لازم برای خرید را داشته باشد اما توان لازم برای باد کردن لاستیک خودرو  بدون جک را نداشته باشد و برای باد کردن لاستیک خودرو حتما باید آن را روی جک بالا برد تا فشاری که وزن ماشین روی چرخ ها دارد، برداشته شود.

در هنگام خرید توجه داشته باشید مدلی را انتخاب نمایید که بدون استفاده از جک، بتواند فشار باد مورد نیاز برای باد کردن لاستیک ماشین را داشته باشد. اما لازم است بدانید که به دلیل اینکه خودروهای مختلف، وزن های مختلفی  دارند، می بایست کمپرسور های مناسب را برای خودروهای مختلف استفاده نمود.

 

برای مشاوره رایگان و خرید انواع ابزار ، خرید دستگاه جوش ، سنگ فرز  و دریل لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *