ایران ، تهران
09126165708

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

فرق بین پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی

اگر از علاقه مندان به ابزار هستید، احتمالاً سرمایه گذاری زیادی روی ابزارهای شارژی و برقی کرده اید. در این میان گزینه های بسیاری وجود دارد که عملکرد مشابهی دارند و اما نام های مختلفی دارند. بنابراین، ما تصمیم گرفته ایم که کار شما را کمی آسان تر کنیم و تفاوت های دریل و پیچ گوشتی شارژی را آشکار کنیم.

دریل ابزاری است که در درجه اول برای ایجاد سوراخ در سطوح مختلف استفاده می شود. این موارد شامل چوب،بتن،فلز، کاشی یا آجر است. از این وسیله همچنین برای بستن پیچ به سطح نیز استفاده می شود، اما این چیزی نیست که به آن معروف باشند. پیچگوشتی ابزاری است که برای بستن پیچ ها در سطوح با مته هایی که در سر پیچ هایی که می خواهید محکم کنید قرار می گیرد و استفاده می شود.

تفاوت اساسی بین این دو دستگاه سرعت حرکت پیچ به سطح و دقت سوراخکاری در آن است.

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

پیچگوشتی سرعت کمتری دارد که امکان دقت در هنگام چرخاندن پیچ را فراهم می کند و می توان کنترل بیشتری بر دستگاه داشت و با استفاده از آن به راحتی پیچ های سفت شده را باز کرد. اما یک دریل دارای سرعت بالایی است بنابراین حفظ دقت در هنگام پیچاندن پیچ دشوار است.

 

آیا می توان از دریل شارژی به عنوان پیچ گوشتی استفاده کرد؟

اکنون که تفاوت بین  این دو دستگاه را بررسی کردیم، حال اجازه دهید در مورد دریل شارژی و اینکه آیا می توان از آن به عنوان پیچگوشتی استفاده کرد یا خیر صحبت کنیم:

دریل شارژی( Cordless Drill) ابزاری است که برای حفر سوراخ و باز و بستن پیچ در سطوح استفاده می شود. اما پیچگوشتی شارژی(Cordless Screwdriver) فقط برای باز و بستن پیچ های کوچک و محکم نگه داشتن پیچ های سست در سطوح نرم مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

از دریلهای شارژی می توان به عنوان پیچ گوشتی نیز استفاده کرد و طوری طراحی شده اند که قابلیت  تنظیم سرعت را دارند. از سرعت بیشتر برای سوراخ کاری و سرعت پایین تر برای باز و بسته کردن پیچ. در ضمن در برخی از مدل ها امکان دریلکاری همراه با ضربه  نیز وجود دارد که این  صورت سوراخکاری سنگ و سیمان سطوح سخت ساده تر و راحتتر می شود.  اما باید توجه نمود که از آنجا که با باتری کار می کنند،از سرعت بالایی برخوردار است و باعث می شود پیچ ​​هنگام فشار دادن به سطح، مسیر خود را از دست بدهد. اما یک پیچ گوشتی شارژی، می تواند پیچ ​​را به درستی وراد سطح نماید. عملکرد اصلی آن ایمن سازی پیچ های شل در جای خود بدون خوردگی آن است ولی از آن نمی توان برای سوراخکاری سطوح استفاده نمود.

 

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

نتیجه گیری:

از آنجا که هر دو دستگاه برای انجام انواع کارهای ساختمانی یا تعمیراتی استفاده می شوند، می توانید هردوی آنها را مالک شوید. بسته به مقیاس و فوریت پروژه خود، می توانید از هر دو ابزار به صورت جایگزین استفاده کنید. اما برای انجام کارهای خانگی انتخاب دریل شارژی بهترین گزینه می تواند باشد.

 

برای مشاوره رایگان و خرید انواع ابزار لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *