ایران ، تهران
09126165708

بررسی تفاوت اره میزی و فارسی بر

بررسی تفاوت اره میزی و فارسی بر

بررسی تفاوت اره میزی و فارسی بر

 

مهم ترین تفاوت اره فارسی بر و اره میزی

اره میزی و فارسی بر از رایج ترین ابزارهای برقی در کارگاه های نجاری هستند که نجاران برای انجام پروژه های خود به شدت به آنها وابسته می باشند.

اما افراد مبتدی تمایل دارند بدانند که این دو چه تفاوتی با هم دارند و برای شروع بهتر است از کدامیک استفاده نمایند.

در این مقاله بعد از تعریفی از هر یک از این دو ابزار کاربردی، تفاوت های اساسی آنها نیز آمده است.

اره فارسی بر

اره فارسی بر چیست؟

  • مناسب برای برش های زاویه ای می باشد.
  • یک تیغه دایره ای روی بازوی متحرک دارد تا بتوان با استفاده از آن برش ها را با توجه به زوایای مورد نظر انجام داد.
  • به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد، می توان برش های دقیقی را ایجاد نمود.
  • جهت  ایجاد برش برای ساخت قاب عکس، درب و پنجره و موارد دیگر ابزار مناسبی است.
  • در دو نوع ثابت و کشویی به بازار عرضه می شود.

اره رومیزی

اره میزی چیست؟

  • متشکل از یک تیغ اره است که روی یک میز صاف نصب شده است.
  • تیغه به گونه ای سوار شده است که می توان برش ها را در اندازه های مختلف ایجاد کرد.

 

اساسی ترین تفاوت های اره فارسی بر و اره میزی

در این بخش به کلیدی ترین تفاوت های بین این دو دستگاه پرداخته شده است. با مطالعه این موارد می توانید شناخت کلی از سازوکار آنها داشته باشید. در واقع شناخت این وسیله کاربردی کمک شایانی خواهد کرد به افرادی که می خواهند برای اولین بار با آنها کار کنند. علاوه بر موارد گفته شده، باید خاطر نشان کرد که کیفیت و استاندارد پروژه های شما به اره ای بستگی دارد که می خواهید انتخاب کنید.

  • دقت

اگر می خواهید برش های شما دقیق باشند، بدون شک به سراغ اره فارسی بر بروید. برای برش دقیق به لوازم جانبی دیگری نیاز ندارید. اما با استفاده از اره رومیزی،عدم اطمینان در مورد دقیق یا نبودن برش در ذهن شما وجود خواهد داشت.

  • تطبیق پذیری

فارسی بر فقط برای اهداف خاص مانند برش های زاویه، اریب و تراش قابل استفاده است. در حالی که، یک اره رومیزی می تواند برای انواع برش استفاده شود.

  • قابلیت جابه جایی

جا به جایی فارسی بر از یک مکان به مکان دیگر آسان تر است و برای جابه جایی نیاز به وسیله خاصی ندارد.

  • انواع برش

برش های مختلف مانند برش های اریب،تاج،مورب و برش های ترکیبی را می توان با استفاده از فارسی بر انجام داد. اما شکاف زدن، اریب بریدن و زاویه زدن از وظایف اره میزی است.

  • برای چه کسانی مفید است؟

فارسی بر وسیله کاربردی برای اندازه گیری دقیق و ساخت درب و پنجره و قاب عکس می باشد. از طرف دیگر، اره های میزی برای کسانی که به ساخت کابینت، مبلمان، و غیره مشغولند، مفید است. چرا که برای ساخت این لوازم نیاز به تخته های بزرگ در اندازه های دلخواه می باشد. از اینرو، وجود یک اره میزی برای انجام چنین پروژه هایی ضروری است.

  • چطور میتوان از این اره استفاده نمود؟

در صورت لزوم می توان تیغه های ارههای فارسی بر را چرخاند. شما باید چوب موجود روی میز را درست کرده و تیغه را مطابق با برش مورد نیاز خود حرکت دهید. از طرف دیگر ، تیغه اره میزی ثابت است. شما باید چوب را روی تیغه برش دهید.

  • آیا مبتدی هستید یا حرفه ای؟

اگر اولین بار است که با اره برقی قرار است کار کنید، بهتر است ابتدا با اره رومیزی کار کنید. بسیاری از نجاران حرفه ای آنها را به مبتدیان توصیه می کنند. اما اگر قصد دارید از یک مبتدی به یک نجاری حرفه ای ارتقا پیدا کنید، باید سراغ فارسی بر بروید. تا زمانی که کار کردن با اره رومیزی را یاد نگرفتید، تغییر جهت به سمت فارسی بر برای شما دشوار خواهد بود.

  • کدام یک را باید انتخاب کرد؟

اگر می خواهید تخته های بزرگ چوبی را به مقدار زیاد برش دهید،باید اره میزی را انتخاب کنید. علاوه بر این، آنها برای برش ورق های چوبی کوچک، برش عرضی و غیره بهترین گزینه هستند. در ضمن، در زمان به مقدار قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد زیرا خیلی سریع چوب را برش می دهد.

اما لازم است بدانید که با فارسی بر می توانید برش های دقیق و مورب ایجاد کنید. برشهای خاصی برای لبه های پنجره، قاب عکس و درب و غیره مورد نیاز است و در این شرایط دقت لازم است. بنابراین، یک اره فارسی بر نجات دهنده نهایی شما خواهد بود.

تیغه مناسب فارسی بر چیست؟

همان طور که می دانید، نوع تیغه در فارسی بر  بسیار مهم است و می بایست بر اساس نوع چوب،تیغه را انتخاب نمایید. تیغه‌ها در فارسی بر، دو مدل هستند:

  1. تیغه چوب طبیعی
  2. تیغه صفحات چوبی

نکات مهم در  انتخاب تیغه مناسب:

  • کیفیت برش مهم است و برای همین می بایست با دقت تیغه ها را انتخاب نمایید.
  • با استفاده از تیغه چوب، صفحه‌ MDF را می توان برش داد اما کیفیت برش  خوب نخواهد بود و صفحه دچار لب پریدگی  می شود.
  • در برش صفحه‌های چوبی مانند MDF هرچه تعداد دندانه‌های تیغه بیشتر باشد، برش نرم و تمیزتر خواهد بود.
  • اگر با تیغه MDF و دندانه‌های ریز و زیاد اقدام به برش چوب طبیعی کنید، سوختن چوب و برش نامناسب، حاصل کار خواهد بود.
  • در انتخاب و خرید فارسی بر ، عمق برش چوب مهم است. در صورتی که قصد برش باکس‌ به عمق زیاد و یا تخته‌ چوب ضخیم دارید،بهتر است فارسی بر با تیغه قطر زیاد بخرید.  تیغه ۳۰۵ گزینه مناسبی برای این مورد است.
  • هرچقدر قطر تیغه بیشتر باشد، ابعاد فارسی بر هم، بزرگ‌تر خواهد شد.

در پایان

به طور کلی، انتخاب شما به کاری که قرار است انجام دهید بستگی دارد. قبل از خرید هر کدام از این دو  ابزار نجاری، برنامه ریزی کنید که برای نیاز خود چه نوع برش هایی نیاز دارید. در حال حاضر، شما باید ایده روشنی در مورد انتخاب پروژه های خود داشته باشید. برای پروژه های معمولی، به سراغ اره رومیزی و برای پروژه های حرفه ای که نیاز به دقت دارند،به سراغ فارسی بر بروید.

اگر برای خرید هر کدام از این دستگاه ها نیاز به مشاوره قبل از خرید، دارید ،می توانید با مجموعه ابزار نوین تماس بگیردید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید. مشاوران مجرب این مجموعه بهترین گزینه های خرید را مطابق با بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید، به شما معرفی خواهند کرد.

 

برای مشاوره رایگان و خرید انواع ابزار ، خرید دستگاه جوش ، سنگ فرز  و دریل لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *